آموزش کار با ادوات کشاورزی

راه اندازی و روشن کردن سمپاش فرغونی و زنبه ای

نحوه راه اندازی و روشن کردن سمپاش فرغونی و زنبه ای

نحوه راه اندازی و روشن کردن سمپاش فرغونی و زنبه ای از مهم ترین موضوعات است که، حتماََ باید بعد از خرید آن را یاد بگیرید. طریقه نصب و راه اندازی سمپاش فرغونی و سمپاش زنبه ای یکسان است و هیچ فرقی با یکدیگر ندارند، چرا که این دو سمپاش از لحاظ موتور و پمپ یکسان هستند و فقط فرق بین آن دو سمپاش این است که سمپاش فرغونی بر روی خودش مخزن دارد ولی سمپاش زنبه ای بر روی خودش مخزنی ندارد. از همین رو در این صفحه ما به شما آموزش خواهیم داد تا، بتوانید به بهترین شکل ممکن از سمپاش خود استفاده کنید تا طول عمر سمپاش بالا برود.

نحوه روشن کردن سمپاش فرغونی و زنبه ای

راه اندازی سمپاش فرغونی

سمپاش فرغونی، از سمپاش های محبوب و پر طرفدار موجود در بازار است که با دو مخزن 100 یا 200 لیتر به بازار عرضه میشود. این نوع از سمپاش به دلیل داشتن چرخ و مخزن کاربری راحت تری برای کاربر ایجاد میکند. اما فضا برای نگهداری و جا به جا کردن سمپاش فرغونی از موضوعات مهمی هستند که حتماََ قبل از خرید سمپاش به فکر آن باشید. در ویدیو بالا نحوه راه اندازی سمپاش فرغونی را آموزش داده‌ایم تا شما بتوانید به راحت ترین شکل ممکن از سمپاش خود استفاده کنید.

رعایت تمام موضوعاتی که در ویدیو گفته شد، الزامی میباشد چرا که اگر شما در استفاده از سمپاش فرغونی بی دقتی کنید خسارت بزرگی به موتور و پمپ می‌زیند. پس بعد از خرید یک سمپاش فرغونی با کیفیت از سمپاش آنلاین یا سبز کوشان باید طریقه درست استفاده کردن از آن را یاد بگیرید. توجه داشته باشید که هیچ نکته ای مانند استفاده صحیح نمی‌تواند سمپاش فرغونی شما را سالم نگه دارد. پس ویدیو را چندین مرتبه ببنید تا کاملاََ با کارکرد آن آشنا شوید.

نحوه کار و راه اندازی سمپاش فرغونی

راه اندازی سمپاش زنبه ای

سمپاش زنبه ای از پر فروش ترین سمپاش ها در بازار است که، به دلیل نداشتن چرخ باغداران خرد و کلان از آن استفاده میکنند. طریقه استفاده از این سمپاش بستگی به شرایط شما دارد برای مثال باغداران کلان که بصورت مکانیزه کشاورزی میکنند این سمپاش را پشت وانت یا تراکتور میگذارند و یک مخزن بزرگ کنار سمپاش میگذارند و به کار سمپاشی خود مشغول میشوند. از مهم ترین مزیت سمپاش زنبه ای این هست که دیگر همانند سمپاش فرغونی شما در انتخاب گنجایش مخزن محدود نیستید و میتوانید از هر مخزنی که خواستید برای سمپاش خود استفاده کنید.

اما شاید سوال بپرسید که چرا باغداران خرد از این سمپاش استفاده میکنند؟ دلیل استفاده از سمپاش زنبه ای توسط باغداران خرد مشخص است. چرا که باغداران خرد برای اینکه بتوانند با خودرو های سواری به راحتی سمپاش را جا به جا کنند از سمپاش رنبه ای استفاده میکنند. طریقه مصرف باغداران خرد که وانت یا تراکتور ندارند به این شکل است که یک مخزن در یک جای باغ خودشان قرار میدهند و بعد با گذاشتن سمپاش کنار مخزن به سمپاشی میپردازند. طریقه نصب و راه اندازی سمپاش زنبه ای دقیقاََ همانند سمپاش فرغونی است که در ویدیو میتوانید آن را مشاهده کنید.

نحوه راه اندازی و روشن کردن سمپاش زنبه ای

میزان روغن موتور و پمپ سمپاش فرغونی و زنبه ای

از نکات مهم که در ویدیو نیز به آن اشاره نکردیم میزان روغن موتور و پمپ سمپاش فرغونی و زنبه ای است. برای موتور سمپاش فرغونی و زنبه ای حدود 480 تا 500 سی سی روغن نیاز است که حتماََ به گژ مخصوص موتور اندازه گیری شود. چرا که بیشتر موتور های موجود در بازار به سیستم سنسور روغن مجهز هستند از همین رو اگر روغن موتور کمتر یا بیشتر از حد مجاز باشد موتور روشن نمیشود پس اگر موتور سمپاش را نتوانستید روشن کنید سطح روغن آن را چک کنید تا مشکل روشن کردن سمپاش فرغونی و زنبه ای حل شود.

برای پمپ سمپاش زنبه ای و فرغونی باید یک لیتر روغن بریزید. توجه داشته باشید که برای موتور و پمپ سمپاش فقط و فقط از روغن نمره 40 استفاده کنید تا، موتور و پمپ سمپاش برای همیشه سالم بمانند. برای سالم ماندن سمپاش خود حتماََ به نوع روغن دقت کنید و از روغن های باز و اتومات و تسویه به هیچ عنوان استفاده نکنید چرا که در صورت استفاده از چنین روغن هایی موتور و پمپ سمپاش ما از بین خواهد رفت، پس دقت کنید تا هزینه ای بابت تعمیر کردن سمپاش به مکانیک پرداخت نکنید.

میزان روغن و نوع روغن سمپاش فرغونی و زنبه ای

چرا روغن 40 کمیاب است؟

یکی از مشکلات مشتریان بعد از خرید سمپاش فرغونی و زنبه ای این هست که نمیتوانند روغن نمره 40 پیدا کنند، چرا که روغن نمره 40 امروزه بیشتر بصورت بشگه ای تولید میشود که تقریباََ گرفتن آن نیز با کلی مشکل رو به رو است. اما چاره کار چیست، برای تمام ادوات کشاورزی باید از این روغن استفاده کنید والا کلی باید خرج برای تعمیر کردن بپردازید از همین رو مجموعه سمپاش آنلاین و سبز کوشان به عنوان یک عرضه کننده قدرتمند سمپاش فرغونی و زنبه ای اقدام به سفارش این روغن از کارخانه کرده است.

از همین رو شما مشتریان میتوانید بصورت چهار لیتری روغن 40 را از مجموعه ما خریداری کنید. توجه داشته باشید که این روغن بصورت 200 لیتری تحویل ما میشود و از آنجایی که مقدار 200 لیتر برای مصرف کننده خیلی است ما روغن را بصورت ظرف های 4 لیتری تقدیم شما میکنیم تا بتوانید روغن نمره 40 را برای سمپاش یا دیگر ادوات کشاورزی خود استفاده کنید. مجموعه ما همواره تمام تلاش خودش را میکند تا مشتریان خود کوچک ترین سختی ای برای استفاده از تجهیزات خود نداشته باشند.

طریقه آب بندی کردن سمپاش فرغونی و زنبه ای

بعد از خرید سمپاش فرغونی یا سمپاش زنبه ای نو انجام آب بندی یک کار مهم است چرا که، با انجام آب بندی پلیسه هایی که توسط قطعات نو تولید میشوند از داخل موتور و پمپ سمپاش خارج میشوند. طریقه آب بندی کردن اصلاََ کار سخت و پیچیده ای نیست، همین که بعد از یک ساعت کار با سمپاش روغن را عوض کنید سمپاش شما آب بندی میشود. فقط برای بار اول که روغن داخل موتور و پمپ ریختید آن را عوض کنید و برای دفعات بعدی نیازی به تعویض زود هنگام روغن سمپاش نیست. پس دقت کنید که آب بندی حتماََ باید بصورت صحیح و به موقعه انجام شود تا دستگاه سمپاش ما عملکرد خوبی داشته باشد.

نکته بعدی که باید در مورد نحوه راه اندازی و روشن کردن سمپاش فرغونی و زنبه ای بدانید این هست که روغن موتور و پمپ سمپاش خود را سر وقت عوض کنید چرا که، تعویض روغن به شدت میتواند به سالم ماندن سمپاش شما کمک کند. از همین رو روغن موتور هر 15 ساعت کار و روغن پمپ هر 30 ساعت کار باید عوض شود، به عبارت ساده تر دوبار که روغن موتور را عوض کردید یکبار روغن پمپ را عوض کنید. اما اگر کار شما در طی سال 15 یا 30 ساعت کار نیست حداقل سالی یکبار روغن موتور و پمپ را عوض کنید تا دستگاه سالم تر بماند.

سخن پایانی وبلاک راه اندازی و روشن کردن سمپاش فرغونی و زنبه ای

در وبلاگ راه اندازی و روشن کردن سمپاش فرغونی و زنبه ای ما تمام تلاش خودمان را کردیم تا به شما اصول صحیح استفاده از سمپاش فرغونی و زنبه ای را آموزش دهیم. دقت کنید که تمام نکات گفته شده مو به مو مهم هستند و اگر میخواهید دستگاه سمپاش شما سالم بماند حتماََ به این نکات توجه کنید. کارشناسان مجموعه سمپاش آنلاین و سبز کوشان هر دو در تلاش هستند تا به شما بهترین و با کیفیت ترین سمپاش ها و ادوات کشاورزی را تقدیم کنند. امیدواریم که توانسته باشیم مطلب سودمند و مفیدی را با شما به اشتراک گذاشته باشیم، پیروز و موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *